Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Πρώτη παραγγελία για το κινέζικο τζετ

Η Κίνα θα αποτελέσει τη βασική αγορά για νέα αεροσκάφη

AFP, BBC


Την πρώτη παραγγελία εκατό αεροσκαφών ανακοίνωσε η κινεζική αεροβιομηχανία Comac (Commercial Aircraft Corp), κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης στο Ζουχάι στην Καντόνα, γεγονός που την καθιστά αξιόμαχο αντίπαλο της Boeing και της Airbus. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, τα 100 αεροσκάφη C919 παρήγγειλαν οι τρεις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας (Air China, China Southern και China Eastern) όπως και ο τομέας ενοικίασης αεροσκαφών της General Electric. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έγινε γνωστό πόσα αεροπλάνα παρήγγειλε κάθε εταιρεία ή σε ποια ακριβώς τιμή πωλήθηκαν. Η ανανέωση του στόλου των κινεζικών αερομεταφορέων είναι αναγκαία λόγω της διαρκούς αύξησης του επιβατικού κοινού στη χώρα.


Το κινεζικό επιβατικό αεροσκάφος, το C919, έχει δυνατότητα μεταφοράς 190 επιβατών και είναι το πρώτο κινεζικό τζετ που θα ανταγωνιστεί δυναμικά το Airbus A320 και το Boeing 737. Η πρώτη δοκιμαστική του πτήση θα πραγματοποιηθεί το 2014, ενώ οι παραδόσεις στους αγοραστές -εφόσον, βέβαια, όλα πάνε καλά- θα ξεκινήσουν το 2016.

Ο πρόεδρος της αεροβιομηχανίας Ζανγκ Κουινγκγουέι τόνισε ότι η υπογραφή των συμφωνιών για τα 100 C919 αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την εμπορική επιτυχία του αεροσκάφους. Ο αντιπρόεδρος της αεροβιομηχανίας, Γου Γκουάνγκ, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Νέα Κίνα, υπογράμμισε ότι η ζήτηση του νέου C919 θα είναι μεγάλη τόσο στην Κίνα, όσο και στο εξωτερικό. Το C919 εκφράζει την επιθυμία της Κίνας να ανακόψει την πορεία της Airbus και της Boeing, που στην ουσία μονοπωλούν την αγορά επιβατικών αεροσκαφών. Πριν δύο εβδομάδες, η Airbus υπέγραψε συμφωνία ύψους 14 δισ. δολαρίων για την πώληση 102 αεροσκαφών σε διάφορες κινεζικές εταιρείες.

Οι επιβάτες αεροπορικών γραμμών στην Κίνα θα ξεπεράσουν τα 700 εκατ. ετησίως έως το 2020, ενώ θα αναδιπλασιαστούν έως το 2030, αναφέρουν τα κινεζικά ΜΜΕ επικαλούμενα την κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Φέτος έφτασαν τα 260 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 13% συγκριτικά με το 2009. Εως το 2015 η χώρα θα διαθέτει 5.000 αεροσκάφη για μεταφορά επιβατών και φορτίων. Τον Σεπτέμβριο, ο εκπρόσωπος Τύπου της Airbus, Πίτερ Ολερ, είχε υπογραμμίσει ότι η Κίνα θα αποτελέσει τη βασική αγορά για νέα αεροσκάφη, εκτοπίζοντας από την πρώτη θέση τις ΗΠΑ. Η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία, ωστόσο, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της για την Κίνα, Λόρενς Μπαρόν, δήλωσε ότι δεν νιώθει να απειλείται η πρώτη θέση που κατέχει παγκοσμίως. «Η Airbus γεννήθηκε μέσα από τον ανταγωνισμό πριν από 40 χρόνια. Εχουμε συνηθίσει» τόνισε ο κ. Μπαρόν.

Εκτός, όμως, από την υπογραφή συμφωνιών, πριν από δύο ημέρες ανακοινώθηκε η πρόθεση των κινεζικών αρχών να χαλαρώσουν τους ελέγχους που αφορούν τις πτήσεις σε μικρό ύψος, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω την αγορά των ιδιωτικών αεροσκαφών. Οι κανόνες που ισχύουν σήμερα είναι εξαιρετικά αυστηροί και αποθαρρύνουν ακόμα και τους εύπορους Κινέζους από το να αποκτήσουν δικό τους αεροσκάφος.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_100020_17/11/2010_422717
(17/11/2010)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.