Η ευρωπαϊκή συζήτηση έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει μια παράλληλη συζήτηση για τη συμπεριφορική διαφήμιση που διεξάγεται στις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων αυξάνουν την επιρροή τους πέρα από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ηπείρου. Πρόσφατα άσκησαν πιέσεις στη Google, όπως είχαν κάνει και στην Apple, έτσι ώστε να αλλάξει τον τρόπο συλλογή δεδομένων από την τοποθεσία των κινητών παγκοσμίως.
Υπάρχει ωστόσο μια περιοχή που ακόμη και οι ευρωπαϊκές αρχές φαίνονται ν’ αντιμετωπίζουν εμπόδια – στον εντοπισμό των συνηθειών διαδικτυακής πλοήγησης από τις τεχνολογικές εταιρείες, τους διαφημιστές, τους διαδικτυακούς παρόχους και τις ιντερνετικές επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στην online συμπεριφορά των καταναλωτών.
Για 18 μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πως θα υλοποιήσει ένα νόμο του 2009 που ρυθμίζει τα cookies στο λογισμικό, τα μοναδικά ψηφιακά χαρακτηριστικά που ενσωματώνουν οι ιστοσελίδες τις οποίες επισκέπτονται οι χρήστες – ένας τρόπος για ταυτοποίηση των πελατών και για προώθηση διαφήμισης που ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα ενδιφέροντα.
Φέτος, φαίνεται ότι στις Βρυξέλλες οικοδομείται μια συναίνεση που στοχεύει στο να επιτραπεί στη βιομηχανία της online διαφήμισης η ρύθμιση της χρήσης cookies. Ο εκπρόσωπος του κλάδου IAB Europe έστησε ένα σάιτ για τους καταναλωτές όπου επιλέγουν να μην λαμβάνουν (το λεγόμενο opt out) διαφημιστικά μηνύματα που στοχεύουν στη δημιουργία προφίλ.
Η ιδέα πήρε υπόσταση έπειτα από μια πληθώρα συναντήσεων από μέλη της Interactive Advertising Bureau και της Νήλι Κρος, της Ευρωπαίας Επιτρόπου που είναι υπεύθυνη για τα προσωπικά δεδομένα στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Η ιστοσελίδα, με τον τίτλο youronlinechoices.eu, υποστηρίζεται από την πλειονότητα των online διαφημιστών.
Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές που εκπροσωπούν τα κράτη-μέλη και υποστηρίζονται από οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων δείχνουν να εμποδίζονται από την εθελοντική συμφωνία για την οποία θεωρούν ότι δεν είναι επαρκής για την προστασία των ατόμων που άθελα επιτρέπουν στους marketers να συλλέγουν προσωπικά δεδομένα.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις ελπίζουν να μπει μια σχετική διάταξη στην Ευρωπαϊκή Ντιρεκτίβα για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα οι οργανώσεις άρχιζαν να πιέζουν για τη δημιουργία της «επιλογής» (opt in) στη δημιουργία προφίλ με το κλικάρισμα σε εικονίδια που βρίσκονται μέσα στα διαφημιστικά μπάνερς. Μια τέτοια τακτική ωστόσο θα ήταν δυσκίνητη αφού θα απαιτούσε ένα ολόκληρο layer με pop-up παράθυρα, άρα θα σκότωνε μια δημοφιλή και αναπτυσσόμενη μορφή της online διαφήμισης, αντιδρούν οι διαφημιστές. «Η επιλογή του opt-out ταιριάζει στις ανάγκες των σημερινών διαδικτυακών χρηστών», επισημαίνει ο Stephan Noller, επικεφαλής μια διαφημιστικής στο Βερολίνο.
Η ευρωπαϊκή συζήτηση έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει μια παράλληλη συζήτηση για τη συμπεριφορική διαφήμιση που διεξάγεται στις ΗΠΑ. Εκεί η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου έχει ήδη εκφράσει τις ανησυχίες της για την αποτελεσματικότητα της προσέγγισης «opt-out».
Την Τετάρτη μια διεθνής συμμαχία 80 καταναλωτικών οργανώσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, με το όνομα Υπερατλαντικός Διάλογος Καταναλωτών, έστειλε επιστολές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε μέλη του Κονγκρέσου για να προωθήσουν πιο αυστηρές αλλαγές.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Νew York Times
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.