Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Για τη Γαλλια, την Τουρκια και την Ελληνο-Αμερικη.



( Ενα κειμενο για την υποσταση της Ελληνο-Αμερικανικης Διασπορας )

( Το κειμενο ειναι καθαρο και ασφαλες απο "περιεργες λεξεις" και αρχιζει απο ενα διεθνες περιστατικο που αφορα τη Γαλλια και την Τουρκια, ενα περιστατικο με φοντο τον ΟΗΕ και τα Αμερικανικα μηντια, που λιγοι γνωριζουν λεπτομερως. )



Α ) Οταν το Φεβρουαριο του 2003, οι Ηνωμενες Πολιτειες εκαναν επισημη παρουσιαση στο Συμβουλιο Ασφαλειας των Ηνωμενων Εθνων παρουσιαζοντας τους λογους για τους οποιους ηθελαν να επιτεθουν στη Μεσοποταμια, η Γαλλια, η Ρωσια και η Κινα δηλωναν στον Αμερικανο υπουργο εξωτερικων, Κολιν Παουελ, οτι θα προτιμουσαν να δωθει περισσοτερος χρονος στους ελεγκτες του ΟΗΕ για να δουνε αν τελικα ο αρχηγος της Μεσοποταμιας εκρυβε επικινδυνα οπλα στη χωρα του. Η διαμαχη μεταξυ των ΗΠΑ και της Γαλλιας ειχε αρχισει πριν αρκετους μηνες ( απο τον Σεπτ 2002 ) παροτι οι υπουργοι εξωτερικων των δυο χωρων διατηρουσαν πολυ καλη προσωπικη σχεση.

Απο την πλευρα της Γαλλιας, o υπουργος εξωτερικων της, Ντομινικ Ντεβελπιν, ενας ιδιαιτερα καλλιεργημενος ανθρωπος, λατρης της ποιησης και της μουσικης, ειχε αντιτεθει καθετως σε οποια μορφη βιας εναντιον της Μεσοποταμιας για πανω απο μισο χρονο και τελικα χρησιμοποιησε τη δυναμη βετο που ειχε η χωρα του στον ΟΗΕ, στις 5 Μαρτιου 2003, διχως ομως να μπορεσει να σταματησει την παραβιαση του απο την Αμερικη, την Βρετανια και την Ισπανια, με αποτελεσμα ο πολεμος να αρχισει στις 19 του ιδιου μηνα.


Γι αυτη της τη σταση η Γαλλια πληρωσε με ενα εξαμηνο εμπορικο εμπαργκο απο τις Ηνωμενες Πολιτειες καθως και εναν ανελεητο επικοινωνιακο πολεμο απο τα Αμερικανικα μηντια, με πολλα προγραμματα που την κοροιδευανε συνεχεια, βιβλια με λιστες Γαλλικων προιοντων για μπουκοταζ, αναγκαζοντας τον Πρεσβη της στην Ουασινγκτον, Ζαν-Νταβιντ Λεβετ, να διαμαρτυρηθει - με μια πρωτοφανη απο διπλωματικης αποψης και για μια χωρα οπως η Γαλλια, κινηση - καταγγελοντας στο CNN, στις 19 Μαιου 2003, οτι η χωρα του "εχει πεσει θυμα εκστρατειας δυσφημησης απο τα Αμερικανικα μηντια. "
Τρια χρονια αργοτερα, στις 26 Απριλιου 2006, δημοσιευεται στο SF Examiner μια μελετη δυο οικονομολογων του Πανεπιστημιου του Στανφορντ εδω στην Καλιφορνια, στην οποια αναφεροταν οτι η Γαλλια κατα την περιοδο του εμπαργκο, μονο απο τη βιομηχανια κρασιου της, ειχε χασει πανω απο 100 εκατομμυρια δολλαρια !
Σε κυβερνητικο επιπεδο ο Αμερικανος υπουργος αμυνης, Ντοναλντ Ραμσφελντ δεν εχανε ευκαιρια να την καλει " Παλια Ευρωπη... " εναν επιθετικο προσδιορισμο που ο δημοφιλης Αγγλος δημοσιογραφος Ρομπερτ Φισκ εγραφε στο βιβλιο του το 2007, οτι "υπονοουσε τη δυσφημιστικη κατηγορια του αντισεμιτισμου κατα της Γαλλιας, της Γαλλιας της "συνεργασιας" κατα τον δευτερο παγκοσμιο πολεμο" ( Φισκ/2007/ σελ 932 ).
Επι μηνες, το μεγαλυτερο ανεκδοτο στην Ουασινγκτον ηταν οτι η καφετερια του Κονγκρεσου ειχε μετονομασει τις τηγανιτες πατατες απο "φρενς φρα'ι'ς" σε "φριντομ φρα'ι'ς" και πολλοι πολιτικοι ζητουσαν απο τους πολιτες να κανουν το ιδιο.
Κι ολα αυτα παροτι αποδειχτηκε στο τελος αυτο που ολος ο κοσμος ηξερε απ την αρχη : οι Γαλλοι ειχαν δικιο...η Μεσοποταμια δεν εκρυβε επικινδυνα οπλα.
Μαλιστα πολλοι απλοι Αμερικανοι πολιτες συμφωνουσαν με τους Γαλλους ( στα αντιπολεμικα συλλαλητηρια εδω στο Σαν Φρανσισκο πολλοι Αμερικανοι κυματιζαν Γαλλικες σημαιες και πανο με συνθηματα οπως "Μερσι Φρανς" αλλα καμια εφημεριδα στην Αμερικη δε δημοσιευε την αλλη πλευρα, τους Αμερικανους της "Γαλλικης θεσης" ).

Υπηρχε και μια αλλη χωρα που δυσκολευε τα σχεδια της Αμερικης εκεινη την εποχη. Κι αυτη ηταν ο τριτος μεγαλυτερος συμμαχος της περαν της Βρετανιας και της Ιουδαιας. Η Τουρκια.

Οι Τουρκοι δεν εναντιωθηκαν στην Αμερικη για πολλους μηνες και με πολιτισμενο τροπο οπως καναν οι Γαλλοι.

Κινηθηκαν αιφνιδιαστικα, την τελευταια στιγμη και αγενεστατα.

Με μια ψηφοφορια την 1 Μαρτιου του 2003, εικοσι μερες πριν τον πολεμο, η Τουρκικη Βουλη αποφασιζει να μη δωσει επιχειρησιακη βοηθεια στους Αμερικανους, να μη τους αφησει να επιτεθουν στη βορεια Μεσοποταμια μεσω Τουρκικου εδαφους.
Μια τετοια απαγορευση και στρατιωτικα και λογιστικα κοστιζε στην Αμερικη εκατονταδες εκατομμυρια, στρατηγικα ηταν τεραστιο ρισκο, παρ ολα αυτα οι Τουρκοι μη-λυγιζοντας απο τις αλλεπαληλες διαπραγματευσεις που ειχαν με δυτικους διπλωματες αναγκασαν την Αμερικη να μετακινησει - ουτε λιγο ουτε πολυ - σαραντα πλοια με πολεμοφοδια απο την ανατολικη Μεσογειο που ειχαν αγκυροβολησει, προς τα νοτια και το Κουβε'ί'τ, ανοιγοντας τον πολεμο απο το νοτιοανατολικο μετωπο της Μεσανατολης, οπως ειχαν κανει το Φεβρουαριο του 91.

Αλλα αυτο δεν ηταν το τελευταιο πραγμα που εκανε η Τουρκια το 2003 στη στενη συμμαχο της την Αμερικη.
Δυο μολις μερες μετα την εναρξη του πολεμου, στις 21 Μαρτιου 2003, η Τουρκια παραβιαζει τα συνορα της με τη Μεσοποταμια για να ελεγξει - οπως δηλωναν στρατιωτικοι της - τις κινησεις αυτων που ηθελαν να διαφυγουν προς τη χωρα της, μια γελοια δικαιολογια αφου η περιοχη ειναι αραιοκατηκημενη, ο πολεμος αρχιζε απο τα νοτια και θα παιρνε παρα πολυ καιρο να φτασει στην περιοχη της ( αν ποτε εφτανε ). Φυσικα το κανανε για να ελεγχουν την Κ μειονοτητα η οποια θα δυναμωνε σε περιπτωση που η Δυση κανονιζε τον μουστακια...
Επισης μια μερα νωριτερα ζητησε απο την Αμερικη να μαθει ποια τα πλανα πτησεων των πιλοτων της στην περιοχη κατι που ειχε σαν αποτελεσμα το μεγαλο εκνευρισμο των Αμερικανων, που εστειλαν τον Ρομπερτ Πιρσον, πρεσβευτη τους στην Αγκυρα να ζητησει εξηγησεις απο την Τουρκικη κυβερνηση σε μια συναντηση που συμφωνα με Αμερικανικες διπλωματικες πηγες, ηταν δραματικη, κρατησε απο τις τελευταιες ωρες της Πεμπτης 20 Μαρτιου 2003 μεχρι τις 4 το πρωι την επομενη.
Επισης εκεινη την περιοδο, ο Τουρκικος αντι-Αμερικανισμος ειχε χτυπησει οροφη, συμφωνα με αρ8ρα του Αμερικανικου τυπου. Η Τουρκια, οπως ανεφεραν δυτικες ερευνες, ηταν η πιο αντι-Αμερικανικη χωρα της υφηλιου...

Β ) Ποια ηταν η αντιδραση της Αμερικης και των μηντια απεναντι στην Τουρκια εκεινη την εποχη ;

Ενα σκανδαλο ! Ανυπαρκτη ! Ενα τιποτα !


Ουτε εμπαργκα οπως καναν στη Γαλλια, ουτε επικοινωνιακες επιθεσεις σε τηλεοπτικα προγραμματα, ουτε ανακοινωσεις απο το Κονγκρεσο, ουτε χυδαια εντιτοριαλς τυπου Χιτσενς στη Wall Street Journal για τα "Γαλλικα ποντικια που βροντηξαν", μονο δυο βελουδινα χαστουκια,το ενα απο τον συγγραφεα προεδρικων λογων του Ριτσαρντ Νιξον, τον διαλεχτο Γουιλιαμ Σαφα'ι'ερ στο New York Times και ενα ενος Κοεν στις Washington Post και New York Post, το οποιο δημοσιευτηκε και στους Τα'ι'μς του Λος Αντζελες λιγες μερες αργοτερα.
Το ιδιο συνεβει και με τις εφημεριδες του Μερντοχ.

Γ ) Ποια ηταν η αντιδραση της Ελληνο-Αμερικανικης κοινοτητας, των "αντι-Τουρκικων" οργανισμων τυπου ΑΧΕΠΑ, ΑΧΙ, ΧΕΚ, ΚΑΝΑ, των καθηγητων μας και των διαφορων "ηρωικων" μας ακτιβιστων εδω στην Αμερικη για αυτο το πασιφανες περιστατικο δυο μετρων-δυο σταθμων, ενος σκανδαλου εναντιον ΟΛΩΝ των Αμερικανων πολιτων, μερικοι απο τους οποιους ειναι μελη των πιο πανω οργανισμων και ορισμενοι κοκορευομενοι-εκπροσωποι τους, τυπου "σουπριμ πρεζιντεντ" ;

Εαν σας πω οτι οχι μονο δε κανανε τιποτα αλλα η πλειοψηφια τους ουτε καν γνωριζει τα πιο πανω ακομη και σημερα, θα με πιστεψετε ;
Εαν σας πω οτι οι περισσοτεροι ακομη κι αν διαβασουν τα πιο πανω δε θα τους ενδιεφερε να κανουν κατι γιατι δε το θεωρουν σημαντικο, θα με πιστευατε ;
Εαν σας πω οτι οι περισσοτεροι οργανισμοι πηδηξαν στο "Αρμενικο βαγονι" μετα το προσφατο επεισοδιο στο "Νταβος" και χυδαια κοκορευονταν για προσωπικη τους νικη αλλα δε κανανε τιποτα για το ιδιο θεμα οταν αυθεντικα - και οχι υποκριτικα οπως κανει σημερα η χωρα των Διαλεχτων- η Γαλλια επι Σιρακ ειχε πολεμησει για το ζητημα διχως καμια προκληση, και το ειχε πληρωσει με ενα αλλο εμπορικο εμπαργκο απο τους Τουρκους, θα με πιστεψετε ;
Ε, λοιπον ετσι ειναι ! Και δεν ειναι η μονη φορα που συμβαινει αυτο. Φωτιες Πελοποννησου, Ολυμπιακοι Αθηνας-Κινας-Καναδα ( διοργανωσε ο Καναδας τους Ολυμπιακους πριν λιγο καιρο, τους δωσαμε τη φλογα στην Ολυμπια, κανεις ΕλληνοΑμερικανικος οργανισμος ομως δε σκεφτηκε να στειλει ενα απλο e-mail στην Καναδικη ΟΕ να τους ευχηθει Καλους Αγωνες να κανει λιγο δημοσιες σχεσεις για το σουπερ-ταλαιπωρημενο ιδανικο του Ελληνισμου, των Ελληνων ολων, δημοσιες σχεσεις που τοσο πολυ τις χρειαζομαστε την σημερον εποχη ). Οσο για την οικονομικη κριση που μαστιζει καθημερινα την Ελλαδα μισο χρονο τωρα, δεν εχετε παρα να πατε στην ιστοσελιδα του ΑΧΕΠΑ να δειτε ποσο δραστηριος ειναι ενας απο τους βασικοτερους ΕλληνοΑμερικανικους οργανισμους ( για να μη μιλησω για τους αλλους τους...μικροτερους ) : www.ahepa.org

Αυτο κατα τη γνωμη μου ηταν ανεκαθεν το προβλημα μας, το προβλημα που εχουμε εδω στην Αμερικη και ο λογος που η προσφορα μας στην Ελλαδα ειναι μηδεν.

Δε ξερουμε να εμπλεκομαστε επικοινωνιακα και σε μια ευρυτερη κλιμακα με την Αμερικανικη κοινωνια και τον υπολοιπο κοσμο. Και επειδη η Αμερικανικη κοινωνια ειναι μια κοινωνια βασισμενη στα μηντια, δεν εχουμε καμια επαφη με το μεσο Αμερικανο. Δε ξερουμε να λειτουργουμε στην "περιφερεια των πραγματων" για το συμεφερον της Ελλαδας.
Μονο να αντιδρουμε με κλισε απαντησεις σε πολυπλοκα τις περισσοτερες φορες ζητηματα που μας καθιστα γελοιους.
Οτι κινησεις κανουμε ειναι 1 ) καθαρα πολιτικου χαρακτηρα ( οταν κανεις δεν ασχολειται με την πολιτικη αυτη καθαυτη σημερα αφου ολα περνανε απο τον ιματζ πλεον κι αυτοι που ασχολουνται ειναι αυτοδιοριζομενοι πολιτικοι επιστημονες και μη εκλεγμενοι πολιτες ), μικρης ( και παρτικιουλαριστικης ) εμβελειας, αγκυστρωμενες πανω στην Ελληνο-Τουρκικη ( Ε-Τ ) διπολικοτητα ( ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΑΛΛΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΥΝ ), οχι στα παγκοσμια γενομενα και στη γενικοτερη επικοινωνιακη υποσταση της Ελλαδος που, αναβαθμισμενη, θα επηρεαζε σε φανταστικο βαθμο υπερ μας την διπολικοτητα μας με τους γειτονες και τα αλλα προβληματα μας οπως το Σκοπιανο. Γι αυτο κανεις δεν αντεδρασε στο πιο πανω κραυγαλεο περιστατικο που αν ειχε γινει σε οργανωμενο επιπεδο και με σωστο τροπο θα μας ειχε αναβαθμισει επικοινωνιακα σε τεραστιο βαθμο στην Αμερικη.

Αλλα γιατι συμβαινει αυτο το πραγμα ; Γιατι τα επικοινωνιακα μας αντανακλαστικα περαν της Ε-Τ διπολικοτητας ειναι τοσο αδρανη εδω στην Αμερικη ;

Η απαντηση ειναι πολυ απλη ως προς το ονομα της, δυσκολη σε οτι αφορα την αναλυση της :

Δ ) Δε διαβαζουμε βιβλια γενικου ενδιαφεροντος, δεν επικοινωνουμε σε μη-διαπροσωπικο επιπεδο επομενως αδυνατουμε να συγχρονιστουμε διανοητικα, να γινουμε επικοινωνιακα και πολιτικα πιο δραστηριοι, πιο ουσιωδεις, πιο δημιουργικοι, πιο αποτελεσματικοι. Μας λειπουν οι κωδικες επικοινωνιας.

Αν διαβαζαμε βιβλια, αν ειχαμε πχ εγκαθυδρισει στοιχειωδως μια κουλτουρα του βιβλιου, θα τα χρειαζομασταν τα μηντια, γιατι θα μας ενδιεφερε να μαθουμε πια ειναι η "κατευθυνση της πληροφορησης", ο ρολος της, οι φρουροι της, αλλα εφοσον δε διαβαζουμε, αδυνατουμε να ορισουμε κοινους παρονομαστες βασισμενους στην κοινη πληροφορηση, αδυνατουμε να συγχρονισουμε τη δραση μας πανω σε ενα μη-διαπροσωπικο επιπεδο επικοινωνιας ( ετσι ωστε να αποφευγονται συγκρουσεις και διαφωνιες συναισθηματικου τυπου αφου δεν εμπλεκονται προσωπικες αξιοπρεπειες, οσο αξιοπρεπειες τριτων ) για να επηρεασουμε τη διανοητικη σφαιρα μεσα στην οποια απαιτουμε πολιτικες λυσεις και δικαιωματα. Ετσι δε συμμετεχουμε. Απεχουμε. Το μονο που μας μενει ειναι η ποζα. Και ποζαρουμε.
Και γιατι δε διαβαζουμε βιβλια ;

Δ1 ) Πρωτον, γιατι ακολουθουμε το αρχιεπισκοπικο μοντελο κοινωνικοποιησης στις ενοριες μας, παροτι ζουμε σε μια σεκιουλαριστικη κοινωνια με αποτελεσμα να φτιαχνουμε εκκλησιες και κρυφα σχολεια τα οποια βασιζονται σε μια συναισθηματικη κατανοηση των πραγματων και μιας ουτοπικης και μη-ρεαλιστικης ηθικης ενω θα πρεπε να φτιαχνουμε βιβλιοθηκες και πολιτιστικα κεντρα, χωρους συνεστιασης και κοινοτικης εκφρασης, ιδρυματα ευθυγραμισμενα με την κοινωνια που ζουμε, αλλα και με ιδεωδη που μας χαρακτηριζουν περαν τοπικιστικης καταγωγης και θρησκειας, θρησκειας που δεν μπορει να ειναι σημα-κατατεθεν του Ελληνα παρα μονο του φολκλορ του, αφου χριστιανικοι ειναι πολλοι λαοι περαν του δικου μας ( οπως ουτε και των Τουρκων ειναι το μισοφεγγαρο- ειναι κατι που πολλοι ληγουρηδες - σαν τους πιο πανω Ελληνες με τα Αρμενικα του "Νταβος" και την στροφη προς το φεγγαρι της γειτονικης μας χωρας - αγνοουν φυσικα ). Ειναι Ελληνες που εχουν αποψη για το μισοφεγγαρο αλλα δεν εχουν διαβασει το ιερο του βιβλιο...

Οι Αμερικανοι μας γνωριζουν απο
1 ) τα τριτοκοσμικα φεστιβαλ της Εκκλησιας,
2 ) τις κιτς παρελασεις μας και
3 ) τα ανθελληνικα αρθρα στα μηντια τα περισσοτερα απ τα οποια μενουν αναπαντητα απο τους οργανισμους μας οπως εγινε προσφατα με την πυρκαγια θρησκευτικου ιδρυματος στην Κρητη.
( Για το συγκεκριμενο περιστατικο ρωτησα εναν απο τους "σουπριμ" γιατι δεν εκανε εστω ενα ποστ στην ιστοσελιδα της Γουολ Στριτ Τζουρναλ για το απαισιο ανθελληνικο αρ8ρο. Η απαντηση του ηταν στολιδι πραγματικο. Μου ειπε : " Ελειπα στην ταδε πολη και δε το ειδα και δεν ηξερα οτι μπορεις να κανεις ποστ διχως να εισαι συνδρομητης. Μπορεις ;; " )
Πως να κανουμε μισο βημα μπροστα βρε παιδια ;
Την ιδια στιγμη περαν της αλυσιδας βιβλιοθηκων τυπου Αθεναεουμ, και των λιγοστων κεντρων Μοντερνων Ελληνικων Σπουδων, βιβλιοθηκες Ελληνικες δεν υπαρχουν πουθενα στην Αμερικη. Ουτε για δειγμα !
Επακολουθο του πιο πανω μοντελου ειναι επισης και η παρτικιουλαριστικη συναναστροφη με αλλες μειονοτητες και οχι ΟΛΕΣ, αλλα και ο τεμαχισμος της ηδη μικρης - πληθυσμιακα - μειονοτητας μας ( ειμαστε λιγο παραπανω απο ενα εκατομμυριο ψυχες εδω στην Αμερικη ) αφου οι ενοριες κοινωνιακα βρισκονται πιο κοντα στους τοπικιστικους συλλογους παρα σε καποια παναμερικανο-ελληνικη πολιτικη οντοτητα.
Ζουμε ειτε ως Αμερικανακια για οσους εχουν απωθημενα με την Ελλαδα ( η Ελλαδα τους αδικησε σου λενε... ) 'η ως γκετοοικοι για οσους φοβουνται την Αμερικη ζωντας με τις παρελασεις, τα φεστιβαλ και τα μισοτελειωμενα ψηφιδωτα, οχι ως πραγματικοι Ελληνες στην Αμερικανικη κοινωνια, ως μελη της και με το ενα ματι στην Ελλαδα μεσω της δραστηριοποιησης της μειονοτητας μας. Ειμαστε επομενως, εξ ορισμου πνευματικα προκατηλειμενοι & επιχειρησιακα παραλυτοι.

Αυτο ακριβως εθιγε σε ομιλια του στην πολη της Φιλαδελφεια των ΗΠΑ, στις 21 Νοεμβριου 2009, ο Ελληνας Πρεσβης στην Αμερικη, Βασιλης Κασκαλερης επ ευκαιρια του "8ου Συνεδριου για το Μελλον του Ελληνισμου" του οποιου κομματι του αποδιδω στα Ελληνικα απο το αυθεντικο Αγγλικο : " Πρεπει να οργανωθειτε με ενοτητα παιδια. Αντι για εκατονταδες οργανισμους που ανοργανωτα και ατομικιστικα παρουσιαζουν διαφορες ιδεες και προσωπικες επιθυμιες, η Ελληνο-Αμερικανικη κοινοτητα σε κατευθειαν συνεργασια με τη νεολαια της πρεπει να χαραξει ενα οργανωμενο μονοπατι και στο τελος να συζητησει με την Ελλαδα συγκεκριμενα προγραματα που μπορουν να οδηγησουν σε περαιτερω συσφειξη των σχεσεων των νεολαιων της Ελλαδας και της Ελληνικης Διασπορας στην Αμερικη." Ο Πρεσβης τονισε επισης οτι "η Διαλεχτη μειονοτητα ποτε δε ζητα βοηθεια απο την χωρα των διαλεχτων. Κι ομως βλεπετε τι προσφερουν στη χωρα καταγωγης τους. Και σεις πρεπει να κανετε το ιδιο".
Αδικο εχει ο ανθρωπος ; Βαλτε το χερι στην καρδια και απαντηστε στους φιλους σας. Γιατι δεν εχουμε ενα ισχυρο Ελληνο-Αμερικανικο οργανισμο ; Γιατι δε διαβαζουμε ; Γιατι δεν εμπλεκομαστε με τα Αμερικανικα μηντια ; Γιατι δεν επικοινωνουμε ; Γιατι δε νοιαζομαστε και δεν ενεργουμε σε πρακτικο επιπεδο για τον Ελληνισμο στην Ελλαδα ; Που ειναι η Ελληνο-Αμερικανικη Ακαδημια ; Ετσι κανουν οι διαλεχτοι ακαδημα'ι'κοι και οι οργανισμοι τους ; Ποιος ο μεσος ορος ηλικιας στο ΑΧΕΠΑ και τους αλλους Ελληνο-Αμερικανικους οργανισμους εαν εξαιρεσουμε παιδια και εγγονια μεσηλικων και ηλικιωμενων μελων του ;

Μηπως μαλιστα αυτη η ανημπορια να ορισουμε κοινους στοχους περαν τοπικιστικων συμφεροντων, η ελλειψη γενικης μορφωσης και κοσμοπολιτικοτητας εχει να κανει και με τη χυδαια δαιμονοποιηση απο πλευρας ορισμενων απο μας, του Ελληνισμου στην Ελλαδα ; Μηπως καποιοι δαιμονοποιουν τους Ελληνες στην Ελλαδα για να καμουφλαρουνε τη δικια τους παθητικοτητα σε ζητηματα που αφορουν ολους μας και παν απ ολα οριζουν το ρολο της ιδιας της Διασπορας μας για τα οποια εχουν αποτυχει παταγωδως ; Χρειαζεται εδω να αναφερουμε το γνωστο τραγελαφικο "οι Ελληνικες κυβερνησεις δε νοιαζονται για μας γιατι δε μας δινουν δικαιωμα ψηφου ! " για να καταλαβουμε την απιστευτη συγχυση, την αθλιοτητα και στρατοσφαιρικου επιπεδου ελλειψη πολιτικης παιδειας που κουβαλανε ορισμενοι απο εμας εδω στην Αμερικη ;
Χρειαζεται να πουμε τιποτα επιπλεον για τους Ελληνες καθηγητες στην Αμερικη ;;

Δ2 ) Το δευτερο ειναι το συμπλεγμα κατωτεροτητας που χαρακτηριζει κυριως τους Ελληνες αντρες στην Ελληνικη Διασπορα εδω στην Αμερικη. Οι λογοι ιστορικοι. Και μας εχει κατασρεψει.
Ηταν στην δεκαετια του 70, την ιδια εποχη με τα γεγονοτα της Κυπρου, οπου ο μεσος Ελληνο-Αμερικανος του τελευταιου μεγαλου μεταναστευτικου ρευματος Ελληνων προς Αμερικη, ενοιωθε για πρωτη φορα καποια οικονομικη ασφαλεια. Ειτε σαν εστιατορας ειτε σαν κτηματομεσιτης, ειχε καταφερει να στεριωσει σε μια κοινωνια οπου το χρημα σου εδινε αυτοματα στατους ανεξαρτητα απο ποια κοινωνικη καστα προερχοσουν. Η μεταναστευση αυτη δημιουργηθηκε απο ανθρωπους με χαμηλα επιπεδα μορφωσης και παιδειας. Προερχοταν κυριως απο την Ελληνικη επαρχια οπου οι κοινοτητες διοικουνταν απο τον προεδρο, λειτουργουσαν με τον παπα, μορφωνονταν απο τον δασκαλο του χωριου και δουλευαν στα χωραφια. Το αρχιεπισκοπικο μοντελο της Ελληνο-Αμερικης εδωσε το δικαιωμα σ αυτους τους οικονομικα επιτυχημενους Ελληνες μονο μια επιλογη για εξουσια : Να γινουν προεδροι ( τις περισσοτερες φορες χωρις ψηφοφορια ) αλλα το γεγονος οτι τα λεφτα τους εδιναν δημοφιλοτητα και αποψη για ολα, δε σημαινει οτι ειχαν και καποια μορφωση 'η παιδεια. Οι περισσοτεροι δεν απεκτησαν ποτε, και επειδη το μοναδικο πραγμα που τους εκανε στην Αμερικη να νοιωθουν κοντα στην Ελλαδα - λογω της ελλειψης οπως αναφερω πιο πανω - βιβλιοθηκων και κουλτουρας του βιβλιου - ηταν οι αναμνησεις τους απο το χωριο, ο παπας κι ο δασκαλος, με αποτελεσμα να αντιλαμβανονται την παιδεια ως δασκαλο και στην καλυτερη περιπτωση, τον δασκαλο ως πτυχιο. Εξ αυτου και η διψα για να παρουν τα παιδια τους πτυχιο αλλα και η αυταπατη των τελευταιων οτι το πτυχιο=παιδεια. Αυτη η νοοτροπια χαρακτηριζει σημερα την κοινοτητα μας κατα συρροη. Ειμασταν ενα τσουρμο αμορφωτων "προεδρων" ( καρτες πρεζιντεντ οφ ΕΒΓΑ γειτονιας, οφ εκεινου του ρεστοραντ 'η του ταδε ταξι 'η του ταδε πρατηριου βενζινης κοκ ) και τωρα ειμαστε ενα τσουρμο "αμορφωτων διπλωματουχων" συμπεριλαμβανομενων φυσικα των δασκαλων μας και κυριως των καθηγητων μας οι οποιοι δε διαβαζουν καθολου.
Ενα σπαρταριστο αστειακι που μου αρεσει να κανω οποτε συνανταω Ελληνες καθηγητες πανεπιστημιου 'η δασκαλους εδω στην Αμερικη για να τους κανω πλακα ειναι το ακολουθο : Ευγενικα τους ρωταω αν ενδιαφερονται για το ζητημα της επιστροφης των μαρμαρων απ την Αγγλια. Μου απαντουν με καπως ενοχλημενο υφος " Μα φυσικα ! Φυσικα ! " κι ορισμενοι αρχιζουν να μου αραδιαζουν επιχειρηματα στο ποδι. Τοτε αφηνω ακριβως δυο δευτερολεπτα να περασουν και τους ρωταω ευγενικα : " Μπορειτε να μου πειτε εναν τιτλο που εχετε διαβασει ποτε στο ζητημα ; Υπαρχουν οκτω", τους ενημερωνω. " 95% ειτε δεν εχουν διαβασει κανενα, ειτε βρισκουν μια δικαιολογια και αλλαζουν κουβεντα γιατι δε θυμουνται κοκ. Καντε το αν γινεται μπροστα σε αλλο κοσμο ! Εχει πολυ πλακα ! Και τους αξιζει.
Τελος θεωρω περιττο να αναφερω οτι πολλοι δασκαλοι και καθηγητες ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ συντηρουν το αρχιεπισκοπικο μοντελο εδω στην Αμερικη για λογους που εχω αναφερει παλιοτερα. Ειναι δυνατον αυτοι οι ανθρωποι να μπορουν να σταθουν σε καποιο υψος επικοινωνιακων περιστασεων οπως της εισαγωγης ; Και τι να πουμε για τους Ελληνες που δεν ειναι ακαδημαικοι 'η δεν εχουν καν διπλωμα πανεπιστημιου ;
Στερουμαστε δυστυχως αυθεντικο κοσμοπολιτισμο και "αισθητικη ζωης". Δε φτανουν τα ταξιδια μοναχα για να λεει κανεις οτι ξερει πεντε πραγματα για τον κοσμο...Αλλου ειναι η γνωση.
Ποτε δε μαθαμε τι εστι παιδεια Ελληνικη. Μας τη μαθαν οι Αμερικανοι. Τα συμπλεγματα ξεκινουν οταν δε μπορουμε να καταλαβουμε ποια η διαφορα μεταξυ επαγγελματος και ενεργου πολιτη ( ειδικα οι δασκαλοι και οι καθηγητες ), ποια η σημασια του διαβασματος γενικως. Η ηθελημενη αποχη απο την κουλτουρα του βιβλιου και την πρακτικη εμπλοκη μεσω των βιβλιων στην επικοινωνιακη οικουμενη περαν της Ε-Τ διπολικοτητας ειναι που μας εχει καταστρεψει.
Μας εχει συρρικνωσει πολιτισμιακα στο αν ο Τομ Χανκς θα στηριξει την Βαρνταλος, στον αν ο προεδρος της Αμερικης συνεχιζει να παιζει μπασκετ με τον Γιαννουλια, και στο ποσο διασκεδαστικο ( φαν ) ειναι το φεστιβαλ τζατζικιου.
Γιατι αυτη ειναι η Ελληνο-Αμερικη. Η Ελληνο-Αμερικη του Μιχαλη Δερτουζου και του Μιχαλη Ψιλακη δεν υπηρξε ποτε.

Ε ) Προτεινω την καταργηση ολων των μεγαλων Ελληνο-Αμερικανικων οργανισμων και τη δημιουργια ενος ενιαιου πολιτικου φορεα για την Ελληνο-Αμερικη. Κι αυτο γιατι δεν υπαρχει Ελληνο-Αμερικανικος οργανισμος που να μην εχει αποτυχει να κερδισει την εμπιστοσυνη της Διασπορας μας τις τελευταιες δεκαετιες.

Προτεινω ο καινουργιος φορεας να δημιουργηθει μοναχα μετα απο μια πολυ γενναια οικονομικη προσφορα ( σε επιπεδο πολλων εκατομμυριων απο ευπορους Ελληνο-Αμερικανους, διαφορετικα να μη γινει καθολου) και να αποτελειται απο 4 πολυμελη τμηματα ( τουλαχιστον 30 μελη το καθενα σχηματικα μιλοντας παντα ). Τα τμηματα θα πρεπει να ειναι καταρχας το επικοινωνιακο, οπου θα αρχειοθετουνται μηντια πατερνς για διαφορες χωρες και θα χαρασεται μια στρατηγικη για επικοινωνιακες παρεμβασεις που δε θα εχουν σκοπο να απαντουν μοναχα σε ανθελληνικα αρθρα αλλα να πλαθουν και την επικοινωνιακη οικουμενη ετσι ωστε η λυση των πολιτικων μας ζητηματων και η προωθηση των διαχρονικων ιδεωδων της Ελλαδος να βρισκουν προσφορο εδαφος. Το δευτερο θα ειναι το πολιτικο. Το τριτο θα ειναι το εκπαιδευτικο, θα ειναι υπευθυνο για την ανοικοδομηση και λειτουργια Ελληνικων σχολειων, βιβλιοθηκων και πολιτιστικων κεντρων αλλα και πολιτιστικων παραστασεων και σοου εξω απο την εκκλησια. Και το τεταρτο θα ειναι ενα τμημα το οποιο θα ασχολειται αποκλειστικα με τις αναγκες της Ελλαδος. Καθε τμημα να εκδιδει μια φορα το χρονο μια εκδοση και να δινει το στιγμα προοδου των ζητηματων μας στα μελη του. Μονον ετσι, βλεπω το μελλον της ΕλληνοΑμερικανικης Διασπορας να αποκτα οντοτητα, να γινεται ανταξιο της ιστοριας των ενδοξων προγονων μας τους οποιους τους χρησιμοποιουμε το "ατυχημα" της καταγωγης οπως ελεγε και η Χανα Αρεντ για να περηφανευομαστε οτι ειμαστε Ελληνες αλλα αγνοουμε τις συμβουλες τους, τον βιο και τα εργα τους, τα οποια τα αφηνουμε στους διαλεχτους να μας τα διδασκουν οπως αυτοι θελουν και τους πληρωνουμε για το πτυχιο...



Ευχαριστω.

Νικος Νικολαιδης - Σαν Φρανσισκο

1 σχόλιο:

  1. Δεν μου κάνει εντύπωση το κείμενό σας, περισσότερο με εξιτάρει η αφοπλιστική ειλικρίνεια ορισμένων από τα γραφόμενα.

    Είναι γνωστό το επίπεδο των απαίδευτων, εν πολλοίς υπερσυντηρητικών και ολίγον φασιζόντων Αμερικανών που έτυχε να έχουν Έλληνα παππού τον οποίο έχουν φυσικά ξεχάσει.

    Θυμούνται μόνον το βάθος της τσέπης τους, το κιτς παπαδαριό και τις κατάπτυστες γελοίες "εθνικές" παρελάσεις σε στυλ 'πατρινό καρναβάλι' που γεμίζουν την Ελλάδα ντροπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.