Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Νέα ρότα για τη ναυτιλία



Τάνκερ θα διαπλεύσει, για πρώτη φορά, τον Αρκτικό κερδίζοντας χρόνο και καύσιμα
Eνα πελώριο δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει ρευστοποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα είναι το πρώτο σκάφος που θα διαπλεύσει τον Αρκτικό. Aπέπλευσε από τη Νορβηγία στις αρχές Νοεμβρίου και πλέοντας βορείως της Ρωσίας κινείται προς τη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας.
Το ειδικά σχεδιασμένο τάνκερ πρόκειται να καταπλεύσει στο λιμένα προορισμού στις αρχές του Δεκεμβρίου μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού κατά είκοσι ολόκληρες ημέρες και σημειώνοντας σημαντική οικονομία στα καύσιμα. Εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας επισημαίνουν ότι η μεταβολή των κλιματικών συνθηκών και η «ευμετάβλητη» αγορά φυσικού αερίου καθιστούν τον διάπλου του Αρκτικού Ωκεανού εξαιρετικά επικερδή υπόθεση.
Το «Ob River» ναυπηγήθηκε το 2007 και διαθέτει ενισχυμένα ύφαλα και ικανότητα μεταφοράς 150 χιλιάδων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου. Το πολύτιμο εμπόρευμά του αυτή τη φορά φορτώθηκε στο σκάφος στο Χάμερφεστ της βόρειας Νορβηγίας στις 7 Νοεμβρίου, ενώ το σκάφος άρχισε το ταξίδι του διαπλέοντας τη Θάλασσα Μπάρεντς. Παραπλεύρως του πλέει ένα ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό.
Το «Ob River» διαθέτει διεθνές πλήρωμα αποτελούμενο από σαράντα ναυτικούς και ανήκει στην Dynagas (όμιλος Προκοπίου), ενώ μισθώθηκε προ έτους από τη ρωσική Gazprom. Το ταξίδι του προετοιμάστηκε επί ένα χρόνο.
Οπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Dynagas, Τόνι Λόριτζεν, η περιπέτεια είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και οι ναυτικοί που βρίσκονται πάνω στο σκάφος παρακολουθούν τις πολικές αρκούδες. «Είχαμε σχεδιάσει τα πάντα και όλα βαίνουν καλώς», επισημαίνει ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, εξηγώντας ότι όλα αποφασίστηκαν μετά την κοινοποίηση των επιστημονικών ευρημάτων για την τήξη των πάγων στον Αρκτικό. «Μελετήσαμε πολλά από τα επιστημονικά δεδομένα με προσοχή και διαπιστώσαμε ότι η κατάσταση ήταν ευνοϊκή για να επιχειρηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Μπορέσαμε με αυτό τον τρόπο να προσεγγίσουμε μια εξαιρετική αγορά μειώνοντας το 40% της απόστασης και κατά συνέπεια εξοικονομώντας το 40% των καυσίμων.
Η τήξη των πάγων δεν ήταν ο μόνος παράγοντας που έκανε την εταιρεία να λάβει την απόφαση να επιχειρήσει τον διάπλου του Αρκτικού Ωκεανού. Ενας άλλος παράγοντας που επηρέασε την απόφαση είναι η μεγάλη εμπορική αξία του φυσικού αερίου από σχιστόλιθο στις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα και στην Ιαπωνία, μετά την τραγωδία της Φουκουσίμα, έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ολοι οι παράγοντες, λοιπόν, συνάδουν για την πραγματοποίηση αυτού του μαγευτικού ταξιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.